Πως σχολίασαν Γιάννης Μπέζος κι Έλενα Ακρίτα την ερμηνεία του Ρουβά [vds]

04.05.2015
Τις προηγούμενες ημέρες η σόουμπιζ «τσακωνόταν» για το κατά πόσο έπρεπε ή όχι να ερμηνεύσει ο Σάκης Ρουβάς το «Άξιον Εστί» και τώρα που η συναυλία έλαβε χώρα, οι απόψεις συνεχίζουν να διίστανται για το κατά πόσο καλός ή όχι ήταν ο δημοφιλής τραγουδιστής.

Ο Γιάννης Μπέζος, καλεσμένος στο «Mega me Μία», δήλωσε:

«Αυτή όλη η έξαρση των σοβαροφανών Ελλήνων με ενοχλεί πάρα πολύ. Με ενοχλούσε χρόνια. Ότι ξαφνικά όλοι συνομιλούν με τον Ελύτη από το πρωί μέχρι το βράδυ. Αυτά τα πράγματα τα έχει βαθμολογήσει ο χρόνος. Είναι μια μεγάλη ευθύνη φυσικά του Ρουβά. Εγώ το θεωρώ στα θετικά του που το αποφάσισε. Γιατί λέγαν πάντα μα ο Ρουβάς λέει ένα ρεπερτόριο δε μας αρέσει. Τώρα που είναι κάτι που μας αρέσει, δε μας αρέσει που το λέει ο Ρουβάς. Είναι λίγο αστεία πράγματα αυτά. Εγώ λίγο αποσπασματικά που είδα χθες, τραγούδησε μια χαρά ο άνθρωπος. Το είπε καλύτερα από άλλους».

Συμπλήρωσε δε ότι «αυτές οι απαγορεύσεις είναι φρικτές. Δηλαδή δεν μπορείς να κάνεις τίποτα σε αυτή τη χώρα. Πρέπει να λογοδοτήσεις στους πάντες. Είναι απίστευτα πράγματα».

Από πλευράς της πάλι η Έλενα Ακρίτα μέσα από το κείμενο της «Θεοδωρακισμός vs Ρουβισμός» στην εφημερίδα Τα Νέα, έγραψε ότι η ερμηνεία του Ρουβά ήταν «καλή έως πολύ καλή» και «βούλωσε στόματα».

Ακολουθεί το κείμενο της δημοσιογράφου:

«Τα μακαρόνια με κιμά είναι το αγαπημένο μου φαγητό έβερ. Σε τραγούδι πάλι, ούτε που να το βάλω στο στόμα μου.

Θέση επί του φλέγοντος δεν πήρα - και ποιος χέστηκε. Όμως, διάβασα την 'Υπέρ Ρουβά' επιστολή της Νάνας Μούσχουρη: Πόσο παθιασμένη! Λες κι ήταν ζήτημα ζωής και θανάτου. Δηλαδή τι να σας ευχηθώ μαντάμ, όλα σας τα βάσανα τέτοια να 'ναι!

Σήμερα, με τον καφέ, έπεσα μούρη με μούρη πάνω στα γιουτούμπια της χτεσινής συναυλίας στη Νέα Σμύρνη. Και τον άκουσα τον Ρουβά. Σε λαπτοπάκι της συμφοράς, με ποιότητα ήχου υπό το μηδέν, αλλά πάντως τον άκουσα.

Λιθοβολήστε με, αλλά μου άρεσε. Χίλια συγγνώμη στους γκουρού της πολιτικής κορεκτίλας, αλλά βούλωσε στόματα. Κόντρα στη σοβαροφάνεια, κόντρα στο ποιος «δικαιούται δια να ομιλή (sic)» και «ποιος δικαιούται δια να τραγουδή (ξαναμαναsic)».

(Ανοίγει παρένθεση: Πρώτα απ' όλα - κι επειδή τα έχουμε κάνει όλα στο μυαλό μας σάλα τραπεζαρία - το γεγονός πως ο Οδυσσέας Ελύτης, ήταν δεξιός το ξέρουμε ή μπα; Μεγαλοαστός, από πλούσια οικογένεια σαπωνοποιών και με συντηρητικές απόψεις. Όπως κι ο Σεφέρης, άλλωστε. Προσμετράται αυτό στο ποιητικό τους εκτόπισμα; Κλείνει η παρένθεση).

Προσωπικά, θεωρώ ως τον μεγαλύτερο Έλληνα τραγουδιστή τον Γρηγόρη Μπιθικώτση.
Στα δικά μου τα κιτάπια είναι ο Μπιθικώτσης είναι Πρώτος.
Δεύτερος ο Δημήτρης Μητροπάνος.
Τρίτος ο Στέλιος Καζαντζίδης.
Τέταρτος ο (άκρως υποτιμημένος) Πανος Γαβαλάς.
Ε, αυτούς τους τέσσερις τους έφτυσε ο Θεός στο λαρύγγι! Και τους ευλόγησε!

Νομίζω (γνώμη μου, πάντα) ότι, εν έτει 2015, ο μοναδικός ερμηνευτής που θα μπορούσε να αποδώσει θεσπέσια το 'Αξιον Εστί', είναι ο Κώστας Μακεδόνας: Κυριολεκτικά 'ανοίγει το στόμα του κι αναγαλλιάζει το πέλαγο'...
Πόσοι όμως θα πήγαιναν να ακούσουν τον Κώστα Μακεδόνα; Κακώς, κάκιστα - αλλά πόσοι, αλήθεια; (Κι ας τον αποθεώνω όρθια εγώ όποτε τον ακούω.)

Γράψανε οι φαν του Ρουβά: «αφήστε τον πρώτα να τραγουδήσει και μετά να τον κρίνετε».
Γράψανε οι πολέμιοι του Ρουβά: «μα έχει κριθεί ήδη» - αναφερόμενοι στην 20χρονη πορεία του στις μεγάλες πιστές των ποπ ονειρώξεων.

Όπα!
Όπα, λίγο γιατί εδώ βρίσκουμε.

Δεν ξέρω πως και με ποιο τρόπο έχουμε παραμυθιάσει τους νεότερους, αλλά μήπως να ξανασυστηθούμε με παρελθούσες υστεροφημίες; Όταν ο Μέγας Γρηγόρης τραγούδησε το Άξιον Εστί, η κολυμβήθρα του Σιλωάμ δεν ήταν ο τραγουδιστής. Ήτν το έργο. Το οποίο έργο δεν το καταλάβαινε κιόλας. Ο ίδιος ο Μίκης μου έλεγε πως, όταν το ηχογραφούσαν (στην Κολούμπια, αν δεν λάθος), ο Μπιθικώτσης τον ρώτησε:
- Μαέστρο, τι θα πει «οξειδώθηκα» (μες τη νοτιά των ανθρώπων);
- Τραγούδα τώρα και σου εξηγώ μετά, του απάντησε ο Μίκης.

Και στην τελική όλοι ερμηνεύσανε Θεοδωράκη ήταν οι απευθείας απόγονοι των συνθετών του "Ay Carmela, rumba la rumba la rumba la" απ' τον Ισπανικό Εμφύλιο;

Ο Μπιθικώτσης, μπορεί να τραγούδησε τον ύμνο της Χούντας, αλλά έμεινε στην ιστορία, ως η μέγιστη φωνή που έβγαλε ποτέ αυτός ο ευλογημένος τόπος, ναι ή όχι;

Άλλοι διάσημοι τραγουδιστές - που εξαίσια ερμήνευσαν Θεοδωράκη, Χατζιδάκι, Ξαρχάκο - δεν προέρχονταν από μια γενιά που ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ έγινε φίρμα μες τη Χούντα; Με σουξεδάκια εύκολα, με μπουζουκομάγαζα, με νυχτοκάματα, με σπασμένα πιάτα και μαραμένες γαρδένιες.

Και;
Τι έγινε;
Απ' αυτό θα τους κρίνουμε;
Μόνο;
Εκεί αρχίζει κι εκεί τελειώνει η διαδρομή τους;
Το γεγονός ότι αργότερα 'ψάχτηκαν', πειραματίστηκαν, χρησιμοποίησαν τα μεγάλα τους πλέον όνομα για να φέρουν σπουδαία τραγούδια στα χείλη του λαού - να τα κληροδοτήσουν από γενιά σε γενιά - θα το πετάξουμε στα σκουπίδια;

Ο Μητροπάνος τραγούδησε «τι το θες το κουταλάκι». Και τραγούδησε και τη «Ρόζα». Το πρώτο ακυρώνει το δεύτερο; Κι αν δεν είχαν προηγηθεί τα σουξέ από το (κάθε) καψερό κουταλάκι - πως θα ερμήνευαν οι λαϊκοί τραγουδιστές τα μεγάλα τραγούδια τους αργότερα;

Ήρεμα, λοιπόν. Ο ήλιος ανέτειλε κανονικά κι αναμένεται να δύσει ομοίως - παρά το γεγονός ότι ο Ρουβάς ερμήνευσε το Άξιον Εστί. Και το ερμήνευσε και καλά... Όχι συγκλονιστικά. Αλλά καλά. Έως πολύ καλά.
Και στην τελική, τα 15.000 νοματαίοι που πήγανε, δεν τους σύρανε στη νέα Σμύρνη με αλυσίδες και καμτσίκια στην πλάτη. Θέλανε και πήγανε.

Ήρεμα, λοιπόν, παιδιά. Προστετέψτε το νευρικό σας σύστημα και το δικό μας μπάι δε γουέι.

Γιατί εδώ ο κόσμος καίγεται κι οι χτένες μας τελειώσαν!»