Για το αμπέλι στη χώρα μας, βροχερός χειμώνας και πιο ήπιο καλοκαίρι είναι οι ιδανικές συνθήκες. Ετσι ήταν το 2009. Μετά έρχεται το ειδικότερο κλίμα κάθε περιοχής, και κυρίως την περίοδο του τρύγου καθώς και η κουλτούρα που διαμορφώνεται σε κάθε ξεχωριστή αμπελουργική ζώνη υπέρ της ποσότητας ή υπέρ της ποιότητας. Ετσι έχουμε από υπέροχα κρασιά εσοδείας 2009 (κυρίως λευκά) έως αποζημιώσεις «καταστροφών» από τον ΕΛΓΑ σε ορισμένες ζώνες.
Κατά πόσο έχει επηρεάσει η ύφεση την κατανάλωση κρασιού στη χώρα μας;
Πολύ σημαντικό μερίδιο της ετήσιας κατανάλωσης του κρασιού γίνεται τους μήνες Οκτώβριο - Νοέμβριο - Δεκέμβριο. Σίγουρα όμως μια μείωση της τάξης του 10% είναι μια πολύ πιθανή εξέλιξη που ήδη διαισθανόμαστε. Το ίδιο ισχύει για τις εξαγωγές μας.
Ολο και περισσότερες χώρες μπαίνουν στον διεθνή οινικό χάρτη. Τι πιθανότητες έχει το ελληνικό κρασί να ενισχύσει την παγκόσμια παρουσία του;
Ο παγκόσμιος οινικός χάρτης διευρύνεται συνεχώς και ως προς τη κατανάλωση του κρασιού. Μετά την δεκαετία του ’60 το κρασί φωτίζεται μ’ έναν διαφορετικό σύγχρονο τρόπο ως φυσικό προϊόν σύμβολο της πολυ- πολιτισμικότητας, στοιχείο υγιεινής διατροφής και αρμονικού τρόπου ζωής. Οι κοινωνικές ελίτ νέων κρατών το ανακαλύπτουν, οι νέοι το ανακαλύπτουν και έτσι διακτινίζεται στα υπόλοιπα στρώματα νέων πληθυσμών. Το ελληνικό κρασί εύγευστο, γεμάτο μύθους δεν έχει τίποτα να φοβηθεί, μόνο τον κακό ανώνυμο εαυτό του, αυτόν που απαντά ο τουρίστας στα θερινά καταστήματα της μιας σεζόν.
Ποια είναι η κυρίαρχη τάση στην ελληνική οινική αγορά;
Θα λέγαμε ότι οι υπόγειες συγκρούσεις που συμβαίνουν αυτά τα χρόνια στην ελληνική αγορά (εμπορικά και πολιτισμικά) δεν έχουν κριθεί οριστικά. Mια θετική τάση είναι ότι το κρασί φαίνεται να κερδίζει την ηγεμονία έναντι των αλκοολούχων ποτών με αποτέλεσμα να αυξάνει η κατανάλωσή του ακόμα και στα μπαρ. Mία επίσης θετική τάση είναι η αντικατάσταση του χύμα ανώνυμου προϊόντος από τις επώνυμες συσκευασίες των 5 ή 10 ή 20 lt, αυτές με την κανουλίτσα.
Ποιες κινήσεις να περιμένουμε από τον ΣΕΟ το επόμενο διάστημα;
Οι πρωτοβουλίες μας το επόμενο διάστημα θα αφορούν:την ενδυνάμωση της εικόνας του ποιοτικού ελληνικού κρασιού τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό (Επώνυμο Ελληνικό κρασί), τη διευκόλυνση του Eλληνα καταναλωτή να βρίσκει το εμφιαλωμένο ελληνικό κρασί σε προσιτές τιμές στα σημεία εστίασης και τέλος την ώθηση που είναι απαραίτητη στον Eλληνα αμπελουργό να κινηθεί και αυτός στοχευμένα σε σχέση με τις απαιτήσεις των καταναλωτών.