"Αγώνας νέγρου και σκύλων" στην Πειραιώς 260

12.07.2006
Ο «Αγώνας Νέγρου και σκύλων», καταπιάνεται με τα αισθήματα εξορίας και μοναξιάς που προκαλούν οι πολιτισμικές και φυλετικές αντιθέσεις στην αφρικανική ήπειρο. Στο Φεστιβάλ Αθηνών έρχεται με την υπογραφή του γάλλου σκηνοθέτη Αρτύρ Νοζισιέλ...
Που: Πειραιώς 260
Τι: Bernard-Marie Koltès (1948-1989), Αγώνας νέγρου και σκύλων
Πότε: Κυριακή 23, Δευτέρα 24 & Τρίτη 25 Ιουλίου
Ώρα Έναρξης: 21.00

Στα αγγλικά με ελληνικούς υπέρτιτλους

Ένας άνδρας σε μια χώρα της Δυτικής Αφρικής διεισδύει μυστηριωδώς, καθώς πέφτει το σκοτάδι, στο εργοτάξιο μιας γαλλικής κατασκευαστικής εταιρείας για να ζητήσει το σώμα του νεκρού αδελφού του. Καθώς το σώμα δεν βρίσκεται, η ζωή των 4 πρωταγωνιστών αυτής της ιστορίας του Μπερνάρ Μαρί Κολτές, αλλάζει αμετάκλητα. Χωρίς το νεκρό σώμα, δεν θα μπορέσει να υπάρξει ειρήνη...

Ο «Αγώνας Νέγρου και σκύλων» (γραμμένο στην Αφρική το 1979 από τον Μπερνάρ Μαρί Κολτές), καταπιάνεται με τα αισθήματα εξορίας και μοναξιάς που προκαλούν οι πολιτισμικές και φυλετικές αντιθέσεις στην αφρικανική ήπειρο. Το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι το 1985 σε σκηνοθεσία Πατρίς Σερώ και έκτοτε έχει ανέβει αρκετές φορές στη Γαλλία. Στο Φεστιβάλ Αθηνών έρχεται με την υπογραφή του γάλλου σκηνοθέτη Αρτύρ Νοζισιέλ, σε μια γαλλοαμερικάνικη θεατρική παραγωγή που παρουσιάστηκε αρχικά στην Ατλάντα το 2001 (στο 7Stages Theatre). H παράσταση ανέβηκε το 2002 στη Γαλλία, το 2004 στο Σικάγο και λίγο πριν έρθει στην Αθήνα στο Φεστιβάλ της Αβινιόν.

Η Ατλάντα - η πόλη των πλουσίων του Όσα παίρνει ο άνεμος αλλά και του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ - δεν ήταν μια τυχαία επιλογή για το αρχικό ανέβασμα της παράστασης. Πρόκειται για μια πόλη με ισχυρές πολιτικές μνήμες, με ρατσιστικές αντιθέσεις, κατάλληλη για να φιλοξενήσει αυτό το δυνατό έργο του Κορτές. Η παράσταση έγινε θριαμβευτικά δεκτή στην Ατλάντα. Στο κοινό της πρεμιέρας υπερίσχυσαν οι λευκοί θεατές. Οι αναλογίες άλλαξαν τις επόμενες μέρες.

Για το έργο
Το Βlack Battle with Dogs διαδραματίζεται σ’ένα εργοτάξιο, κάπου σε κάποιο δάσος της Αφρικής, σ’ένα μέρος που μοιάζει να είναι ξεχασμένο από τον υπόλοιπο κόσμο. Σε αυτό το ασαφές τοπίο ο Κορτές ενσωματώνει το δικό του όνειρο για την Αφρική. Μια Αφρική που του ασκούσε πάντα τεράστια γοητεία και κινητοποιήσουσε τη φαντασία του. (Σημειωτέον ο Κορτές ζούσε σε μια περιοχή του Παρισιού, που κατοικούσαν κυρίως μαύροι μετανάστες)
Στο έργο αυτό διαπραγματεύεται και το θέμα του θανάτου. Το χαμένο σώμα του μαύρου εργάτη αλλάζει τη ζωή όλων των προσώπων. Και το ερώτημα που αιωρείται είναι?Πώς μπορούμε να σχεδιάσουμε το μέλλον μας χωρίς να θάψουμε τους νεκρούς μας; Πώς μπορούμε να ζήσουμε με τα φαντάσματα μας ; «Ο άνθρωπος», λέει ο Νοζισιέλ, «έχει εφεύρει τις λέξεις για να μπορέσει να αποδεχτεί το θάνατο. Χωρίς το λόγο δεν θα μπορούσαμε να θρηνήσουμε».
Ο ίδιος ο Κορτές πέθανε από AIDS σε ηλικία μόλις 40 ετών (1989). Τα έργα του είναι επηρεασμένα από την κινηματογραφική παράδοση, αλλά και από το θεατρικό ύφος του ελληνικού Θεάτρου, του Μπέκετ, του Σαίξπηρ και της κλασικής γαλλικής τραγωδίας. Πολλά από αυτά αγαπήθηκαν ιδιαίτερα από το γαλλικό κοινό. Θεωρείται ένας από τους δημοφιλέστερους σύγχρονους συγγραφείς τόσο στη Γαλλία, όσο και στον υπόλοιπο κόσμο.

Σκηνοθεσία: Arthur Nauzyciel
Μετάφραση: David Bradby & Maria Delgado
Προσαρμογή: Arthur Nauzyciel
Σχεδιασμός σκηνικών: Giulio Lichtner, Arthur Nauzyciel
Φωτισμοί: Christophe Delarue, Giulio Lichtner
Ήχος: Xavier Jacquot
Κοστούμια: Arthur Nauzyciel

Διανομή: Tim MacDonough (Χορν), Isma’il Ibn Conner (Άλμπουρυ), Daniel Pettrow (Καλ), Janice Akers (Λεόν)
Ηχογραφημένη φωνή: Marcel Bozonnet